Tuesday 28 June 2011

TIPS UNTUK ORANG YANG NAK KURUS KAN BADAN :)

hi assalamualaikum w.b.t

hihi haii awakk , senyum sikit :) ok dah . hihi ehh mesti ramai kan berazam nak kuruskan badan especially for girls . ohh bentuk badan amat ditittikberatkan oleh kaum hawa ni . betul tak betul tak . Tapiiiii , nak kuruskan badan ke tahap yang ideal bukan lah semudah buka mulut dan makan . Itu perkara paling senang bagi aku , senang bukan . ok nak bagi tips nihh . nak tak nak tak , khas aku buat tak copycat dari mana mana nihh *cehhh belagakk sikitt .

**i love jogging <3

1. first , kena ada azam lah yang anda ingin kuruskan badan err bukan boyfie anda yang nama azam tuhh bukan bukan . :p

2. then , jangan mudah putus asa . Nak kurus kan badan memang mengambil masa yang agak lama biarr pun mengambil masa yang lama , insya'allah hasil nya pasti berbaloii . 

3. ok try cuba dalam seminggu kurangkan 0.1kg - 1kg dengan berjogging . selalunya aku ambil masa 30minit-60minit berjongging tanpa henti EVERYDAY ok ! try lahh dulu aku memang susah nak buat benda alah nihh , bila dah lama lama ok lah . 2 tahun lebih aku amalkan benda alah nii . alhamdulillah aku dapat maintain kan berat badan aku but sekarang dah macam malas dan berat aku semakin naikk . ohh gosshh ! 

4. ok please lah jangan ambil any pils langsing or whatever lahh untuk kuruskan badan cause takut ada effect terus mati kang susah . If nak ambil juga dapatkan nasihat dari doktor dulu ok . *aku tak saran kan benda alah nii !

5. ok pasal makanan  mesti anda boring kan asyikk kena makan makanan yang rendah kalori , sayur , buahh , tak boleh makan nasi lahh kan kan . Aku tak ikut semua tuhh aku main makan jaa . cuma cuma tak ambil dalam kauntiti yang banyak . hanya sekadar alas perut . err dan tolong jangan makan nasi dan jangan makan malam . hihi kejam bukan ? gantikan nasi macam mee goreng ke , bihun goreng ke . ape2 je lahh . dan elakkan makan makanan ringan di antara waktu makan ok .

6. banyakkan minum minuman air mineral atau lebih dikenali "air masak". jangan ambil air yang berkarbodinat .

7. next , buat jadual makan anda dan disiplinkan diri anda supaya makan ikut jadual yang ditetapkan . ada paham ka ?

8. and last one , time nak makan tuhh guna lah pinggan yang bersaiz kecil . hihi kejam lagi . ini supaya anda tidak mengambil makanan yang berlebihan . wuuuuhuuuu peace ! 
dan aku seorang
l
l

*ehh cool je minah and mamat ni . kan bes dapat jogging dengan boyfie hari hari malang nya aku si ZAHARIL ADZIM dah ada bakal isteri .

p/s: jangan putus asa ok ! aku pun baru start mula balik berjogging setelahh banyakk mulut aku dengar dan yang paling tak tahan bapak aku tegurr bhaii . maluu gilaaa nak letak muka mana mana ni hah . Ayat ayat yang buatt aku senyum macam kerang busukk :)))
Antara ayah dan anaknya
AYAH : KAKAK ! AMBIK KUNCI KERETA ATAS MEJA TU SAT *AKU PUN AMBIK DISEBABKAN BAPAK AKU DAH PAKAI KASUT UNTUK BERANGKAT KE KERJA  .
AKU : EMM NAHH .*HULUR BAGI THEN BELAHH
AYAH : ERR , MAI SAT , AWAT BADAN JADI LAGU TUH ? 
AKU : HAAA ? HEEEE .. HEHEHE *GARU PALA
AYAH : BAGOIH LA MAKAN TIDO MAKAN TIDO SAMPAI BADAN MACAM TUH .

**hehe hebat bapak aku ! tegur berat badan anak dia naikk . maluu nyahh oii , tapi tuhh awaii taun duludulu #cece coverline .

Antara mak saudara dan anak menakannya
AWA : ANISS , HANGG BERISI LA NI NOHH .
AKU : HAA MEMANG ARR AYAH PUN TEGUR . TAPI ANISS ILEKK JAA .
AWA : TAK PA HANG MUDA LAGI 
AKU : HAHAHA *PANDAI JE KAN NAK PERLI PERLI .KPAHAM.

##banyak lagi tak tertulis aku wakaka ini memang dasyat dimana ramai yang menegur dan yang paling latest dekat facebookkerrss ! sys in law Tikah tegur .wakaka maluuu maluu . hihihi. ok lets try it ! aku nak turunkan berartbadan balikk tuhh sebab aku buat entry nihh . HAHA . hope this way can make good result as well . doakan aku turun beratbadan ok . now 52 kg . waiting for next result . kbai :)



No comments:

Post a Comment

komen jika perlu :)