Friday 17 June 2011

WAKE UP GUYS !

assalamualaikum w.m.t

ok sekolah dah seminggu . apa pun tak boleh , yang ada result yang agak terukk . ok tak boleh nak dibangga kan dimana aku kurang ready nak exam hari tuhh . ok aku tak salah sapa sapa , kesilapan diri sendiri . punca utama MALAS , yeeaa itu masalah nya . Tengok result macam nak nangis . TERUK sangat *tipu , aku taknak result macam nihh . aku taknak mak ayah aku bebel bebel kat aku . rimas doe . aku tak suka orang bebel bebel tapi aku sendiri yang buat orang bebel bebel kat aku . itu mak aku cakap . betul . SPM dah nak dekat , debaran tuh hanya Allah ja yang tau . Aku takut dengan SPM doe . Aku takut aku akan hampakan mak ayah aku . Bayangkan dari berumur 6 tahun hingga sekarang 17 tahun , takan SPM tak nak straight A's kan ? Takan taknak bangga kan mak ayah ? takan taknak sekolah masuk paper ? Tak nafi kan semua orang dalam dunia ni semuanya nak berjaya . Tanpa usaha tiada kejayaan , kalau kita dah usaha , berdoa , solat tak tinggal insya'allah pasti Allah akan tolong kita . itu ayah aku cakap doe. 
ok tadi kat sekolahh dapat info dari kengkawan yang trial SPM bulan 9 . Pada kawankawan yang seusia dengan saya iaitu 17 tahun dan akan menduduki SPM , sempat lagi ok . kita ada masa lagi beberapa bulan . ye beberapa bulan sangat sekejap . ubah sikap yang malas ke rajin . insya'allah boleh . yang penting usaha , dah usaha tuh jangan lah nak jauhkan diri dengan Allah . Selalu dekatkan diri dengan Allah , berdoa kepadanya , solat jangan tinggal even aku sendiri pun dulu solat tinggal . ok bukan aku nak control baek , perfect lah konon . Tak , tidak sama sekali ini hanya remind untuk aku dan semua SPM candidate's . Doakan aku ye kawankawan . wish you all gud luck ok . 

Ok , bye bye .
p/s : calculator aku hilang buat kali yang ke 5 doe. sapa yang curi hidup dia tak aman doe . maaf lah tetibe je pengaruh doe doe nihh ^^ .

No comments:

Post a Comment

komen jika perlu :)